TworzymyGłos Regionu

reklama

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić aby Twój produkt się sprzedał? Opisy produktów w sklepie internetowym.

Czwartek, 10 sierpnia 2017 o 15:18, aktualizacja Czwartek, 05 września 2019 o 12:49, autor: 1
Co zrobić aby Twój produkt się sprzedał? Opisy produktów w sklepie internetowym.

Sklep internetowy to biznes, w którym konieczna jest walka o klienta. Dużą rolę w pozyskiwaniu nowych kupców odgrywa skuteczna reklama w internecie i pozycjonowanie stron pod kątem SEO. Aby klientów zainteresowała oferta Twojego sklepu internetowego, najpierw muszą dowiedzieć się o jego istnieniu. Najprościej jest to zrobić, wpisując frazę w wyszukiwarkę Google. Rzetelnie wykonane, unikatowe opisy produktów pomogą CI osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Czytaj dalej.

Unikatowe opisy produktów - to znaczy jakie?

Działaj zgodnie z SEO

Tworząc opis produktu dla e-commerce, należy przede wszystkim kierować się zasadami SEO. Treść bogata w kluczowe frazy jest zasadniczym elementem mającym wpływ na pozycjonowanie Twojej strony. Dzięki odpowiednio wysokiej pozycji w wyszukiwarce więcej osób trafi na Twoją ofertę. Optymalizację najlepiej wykona specjalista SEO, jednak najbardziej znaczące w jego pracy jest badanie konkurencji. Twój tekst musi się wyróżniać - być oryginalny i unikatowy. Dlatego warto porównać najwyżej wypozycjonowane strony w wyszukiwarce, by zrobić to, co oni i jeszcze więcej. Pamiętaj, że nie zawsze chodzi o ilość, lecz również o jakość opisów.

Usystematyzuj swoją pracę

Posiadając bogatą ofertę produktów w sklepie internetowym, zyskasz czas, jeżeli usystematyzujesz tworzenie opisów. Wypracuj jeden schemat, dzięki któremu napiszesz spójne opisy, które będą czytelne dla użytkownika. Jeżeli każdy opis będzie np. napisany w punktach, zamiast w ciągłym tekście, czytelnik po obejrzeniu kilku podstron będzie wiedział, jak i czego szukać w gąszczu informacji. Pamiętaj jednak o tym, że zasady SEO mają służyć Twojej pozycji w wyszukiwarce, ale nie zapomnij o tym, że opisy produktów będzie czytać Twój potencjalny klient, chcąc dowiedzieć się o towarze. Im bardziej skierowane do użytkownika będą opisy, tym lepiej.

Nawołuj do działania

Znane już Call To Action to obowiązek w tworzeniu treści w sklepach internetowych. Jeżeli zależy Ci na tym, żeby użytkownik zakupił dany produkt, dodał go do koszyka, czy skontaktował się z obsługą sklepu - musisz go do tego zachęcić. Dobrze sprawdzają się hasła, takie jak “Kup teraz” umieszczone na osobnym, kolorowym buttonie pod tekstem. Jeżeli wolisz jednak metodę bardziej tradycyjną, możesz CTA wpleść w treść opisu. Żelazną zasadą jest zwracanie się do czytelnika na “Ty”, obowiązkowo w pierwszej osobie liczby pojedynczej.

Zoptymalizowana treść gotowa - i co dalej?

Jeżeli etap pisania opisu produktów uważasz za zakończony to wiedz, że przed tobą jeszcze kilka kroków do sukcesu. Musisz zastanowić się, jak w estetyczny i funkcjonalny sposób umieścić napisany tekst na stronie produktu. Tradycyjnie w przypadku sklepów internetowych sprawdza się opcja “zajawka tekstu nad zdjęciami produktów, a reszta pod”. Możesz jednak zrobić coś niekonwencjonalnego, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

Przyjemność wzrokowa, czyli robimy profesjonalne zdjęcia

W sklepie stacjonarnym dokonujemy wyboru przez oglądanie, dotykanie, czy sprawdzanie danego produktu. Robiąc zakupy w sklepie internetowym, możemy polegać jedynie na rzetelnych zdjęciach, opisach i opiniach klientów. Dlatego tak ważne są fotografie produktów w sklepie internetowym. Po pierwsze mają wartość SEO i mogą zwiększyć widoczność sklepu internetowego np. poprzez wyszukiwania Google Grafika. Poza tym tak samo, jak zachęcający opis, dobrze zrobione zdjęcie może skłonić potencjalnego klienta do zakupu.

Wykorzystaj język korzyści

Tworząc opisy produktów staraj się nie powielać informacji, które widnieją na stronie każdego sklepu internetowego. Zamiast tego posługuj się językiem korzyści. Staraj się przekonać użytkownika, jaki zysk przyniesie mu zakup danego produktu - czy np. oszczędzi dzięki temu swój czas i pieniądze. Parametry techniczne i dane producenta możesz umieścić w osobnej tabelce. Większość osób jednak będzie bardziej skłonna do finalizacji zakupów, gdy dowie się, jak bardzo potrzebny jest jej ten produkt i co dzięki niemu zyska.

Jeżeli wiesz już, jak tworzyć unikatowe opisy produktów i optymalizować zdjęcia, zajmij się udoskonalaniem swojego sklepu internetowego. Pozycjonowanie w połączeniu z wiarygodnym contentem przyniesie Ci oczekiwane rezultaty.

REKLAMA
POLECAMY
REKLAMA

Komentarze (1)

avatar

avatar
~Miachalina
30.07.2018 10:26

Sama prowadzę sklep internetowy i wiem jak ważne są opisy produktów. Z jednej strony trzeba pamiętać o użytkownikach, żeby dostarczyć im wszystkich niezbędnych informacji ale też żeby było to dla nich wizualnie atrakcyjne. Z drugiej strony wyszukiwarka ma swoje zasady :) więc optymalizacja i SEO są bardzo ważne.

Opisz szczegółowo, co jest niewłaściwe w komentarzu, który chcesz zgłosić do moderacji

Czy wiesz, że blokując reklamy blokujesz rozwój portalu zw.pl? Dzięki reklamom jesteśmy w stanie informować Cię o wszystkim, co dzieje się w naszym regionie. Dlatego prosimy - wyłącz AdBlock na zw.pl