TworzymyGłos Regionu

reklama

Dzieci z grup wychowawczych przy SOSW we Wschowie na górskich szlakach w Zakopanem.

Poniedziałek, 19 czerwca 2017 o 13:19, aktualizacja Poniedziałek, 19 czerwca 2017 o 13:23, autor: 1

W dniach od 01.06. do 04.06.2017 r. wychowankowie grup wychowawczych wraz z nauczycielami i wychowawcami A. Chojnacką, M. Biernat i K. Tomczykiem uczestniczyli w 4 dniowej wycieczce do Zakopanego.

Miejsce noclegowe Willa Olivia znajdowała się w zacisznym miejscu Zakopanego. Zaraz po przybyciu i zakwaterowaniu udaliśmy się na pieszą wycieczkę po okolicy. Podziwialiśmy piękne widoki. Wieczorem zorganizowaliśmy grilla integracyjnego wspólnie z właścicielami Wilii Olivia.

Po pierwszej nocy w nowym miejscu wszyscy o godzinie 8.00 wstawiliśmy się na pysznym śniadaniu, a po naładowaniu akumulatorów wyruszyliśmy w góry. Po przejściu około 3 km dotarliśmy na skocznie, na których co roku odbywa się Puchar Świata. Zrobiliśmy kilka pamiątkowych zdjęć i ruszyliśmy dalej. Wędrując dotarliśmy na Krupówki gdzie zakupiliśmy drobne pamiątki i zjedliśmy obiad. Dalszym celem naszej podróży był wjazd kolejką na Gubałowkę. Po dotarciu na szczyt na górnej polanie Gubałowki czekało na nas wiele atrakcji. Podziwialiśmy przepiękną panoramę Tatr i Zakopanego. Pełni niezapomnianych wrażeń wróciliśmy do pensjonatu, gdzie po kolacji właściciel podzielił się z nami cennymi informacjami na temat wojska. Zademonstrował naszym wychowankom mundury, sposoby kamuflażu oraz zebrane militaria.

Kolejny dzień rozpoczął się równie obiecująco –był to wyjazd do Krakowa. Podziwialiśmy uroki Starego Miasta-dawnej stolicy Polski. Nie obyło się bez wizyty na Wawelu, odwiedziliśmy grób Pary Prezydenckiej, podziwialiśmy panoramę Krakowa. Nieopodal groty Smoka Wawelskiego, nad Wisłą odbywała się Parada Smoków zorganizowana przez aktorów Krakowskiego Teatru. Na krakowskim rynku spotkaliśmy wielu niepełnosprawnych sportowców. Mieliśmy przyjemność uczestniczyć w 13 Festiwalu Zaczarowanej Piosenki. Pełni wrażeń po całodniowej wycieczce wróciliśmy do Zakopanego.

W niedziele tuż przed wyjazdem do domu wybraliśmy się na spacer pożegnalny po Zakopanym. Mieliśmy możliwość jeszcze raz utrwalić sobie piękny widok gór i zrobić ostatnie pamiątkowe zdjęcia. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach.

Podczas tej wycieczki mogliśmy się wiele nauczyć oraz zobaczyć dużo pięknych zakątków. Poznaliśmy uroki Tatr, Zakopanego. Dzięki wspaniałej pogodzie plan wycieczki został w pełni zrealizowany. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku uda nam się zrealizować kolejny wyjazd.